JESTEŚMY i DZIAŁAMY! Ogólnopolski Projekt Edukacyjny – „Canva na cały rok szkolny”😍👍
Aktualności, Konkursy artystyczne, Plastyka w szkole5 listopada 2024 01:38
„Canva na cały rok szkolny” to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do nauczycieli i uczniów wszystkich etapów edukacyjnych, którego celem jest maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje platforma Canva w procesie nauczania i uczenia się. Dzięki współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej i Canvy, szkoły w Polsce mają teraz darmowy dostęp do tego narzędzia, a projekt „Canva na cały rok szkolny” ma na celu zainspirowanie i wsparcie nauczycieli oraz uczniów w twórczym wykorzystaniu Canvy w codziennej pracy dydaktycznej.
Cele projektu:
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli.
- Promowanie kreatywności i innowacyjnych metod nauczania.
- Wzbogacenie procesu edukacyjnego poprzez integrację nowoczesnych narzędzi cyfrowych.
- Budowanie pozytywnego wizerunku szkoły poprzez prezentację jej działań w mediach społecznościowych.
Projekt trwa przez cały rok szkolny 2024/25 i jest podzielony na miesięczne moduły tematyczne. Każdego miesiąca nauczyciele i uczniowie mają okazję uczestniczyć w webinarach prowadzonych przez Ambasadorów Canvy w Polsce, prezentujących inspirujące pomysły na wykorzystanie platformy w edukacji. Po każdym webinarze przedstawione zostanie zadnie projektowe do wykonania. Efekty swoich prac szkoły mogą udostępniać w szkolnych mediach społecznościowych, na stronach internetowych lub w formie prezentacji na lekcjach.
Rozpoczęcie działań – to najpierw zgłoszenie szkoły do projektu i stworzenie zespołów uczniowskich do prac w aplikacji Canva. Koordynatorem realizacji zadań Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Canva na cały rok szkolny” w naszej szkole jest pan Roman Przewoźnik, który angażując uczniów w działaniach projektowych stawia przede wszystkim na rozwój kompetencji cyfrowych, kreatywności i współpracy.
Z przyjemnością obserwujemy naszą obecność na mapie polskich szkół zaangażowanych w projekcie edukacyjnym 😍👍
Pierwsze zadanie przypisane do realizacji w miesiącu październiku polegało na stworzeniu kart SUPER BOKATERÓW i SUPER MOCY. Uczniowie mieli doskonałą okazję poznać podstawowe narzędzia, możliwości aplikacji i w kreatywnych działaniach nauczyć się m.in. jak: tworzyć spójnie wyglądający projekt, przygotowywać szablon do użycia przez inne osoby, generować obrazy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, usuwać tło z grafik korzystać z ramek, tworzyć spójnie wyglądający projekt, itp.
Dzisiaj można już podsumować pierwsze wyzwanie projektowe, które uczniowie klas: 4a, 5a i 5b z pasją i zainteresowaniem zrealizowali na lekcjach informatyki, a także poświęcając swój czas wolny w domu.
Wszystkim należą się wielkie brawa 🥰👏
Z dumą prezentujemy piękne i oryginalne prace naszych uczniów zebrane w prezentacji udostępnionej w Canvie, jak również na wakelet.com w specjalnie temu przedsięwzięciu dedykowanej kolekcji.
Moce SUPER BOHATERÓW zostaną z nami na zawsze i mamy nadzieję, że z każdym kolejno podejmowanym wyzwaniem będzie ich nam przybywać 👌💪👍
Już znamy tematykę kolejnego zadania do wykonania w listopadzie 😍
Nadszedł czas na twórczą zabawę i naukę poprzez grę! W ramach wyzwania uczniowie będą mieli okazję stworzyć własne gry edukacyjne, które uatrakcyjnią naukę i pomogą w przyswajaniu materiału na różnych przedmiotach.
🎲 Cele wyzwania:
- Rozwijanie kreatywności i umiejętności projektowania w Canvie,
- Nauka przez zabawę – tworzenie gier, które angażują uczniów i wzbogacają lekcje.
🎮 Propozycje gier do stworzenia:
Gry planszowe (plansze, kostki, pionki), karty pytań i odpowiedzi, kostki opowieści i inne.
Uczniowie nauczą się m.in. jak:
- dodawać elementy, które wzbogacą ich gry
- tworzyć od podstaw plansze, pionki i inne elementy gry
- modyfikować szablony Canvy, aby dostosować je do swoich potrzeb.
Trzymajcie za nas kciuk i życzcie powodzenia 🥰👍